Czas na zakup mieszkania
Zastanawialiście się, ile mieszkań trzeba wcześniej obejrzeć, aby wybrać i kupić mieszkanie marzeń? Jaki jest czas na zakup mieszkania? My mamy własne obserwacje na ten temat, ale tym razem postanowiliśmy odnieść się do twardych statystyk. Klienci którzy za naszym pośrednictwem w tym roku kupili mieszkanie oglądali z naszymi doradcami średnio 3 nieruchomości. Jesteście zaskoczeni? My trochę też, ale jednocześni cieszy nas ta skuteczność. Zwykle wydawało się, że zanim klient podejmie tak ważną decyzję ogląda przynajmniej kilkanaście ofert. Ale trzy? Czy to nie trochę zbyt mało, żeby porównać oferty i rozeznać się w rynku? Spróbujmy bliżej przyjrzeć się temu tematowi.
Czas to pieniądz
Powoli kończą się czasy, gdy możemy sobie pozwolić na przedłużające się wycieczki po kolejnych mieszkaniach. Jesteśmy zaganiani, wiecznie w niedoczasie, nawet planując spotkanie towarzyskie robimy to z dużym wyprzedzeniem. Oczywiście są klienci, którzy poświęcają kilka miesięcy na zapoznanie się z ofertą, ale w ostatnim czasie większość jednak jasno daje do zrozumienia, że mają sprecyzowane oczekiwania i oczekują precyzyjnie dobranych ofert, tak by jak najszybciej rozpocząć życie w nowym M.
Bezpośrednio nie wyszło, wyjdzie z pośrednikiem
Niska średnia obejrzanych ofert jest następstwem tego, że zwykle poszukiwania rozpoczynamy od ofert bezpośrednich. To, że klient Metrohouse średnio ogląda tylko 3 oferty, nie świadczy o tym, że samodzielnie wcześniej nic nie oglądał. Być może z pomocą doradcy łatwiej selekcjonować oferty o oglądać tylko te, które spełniają większość kryteriów klienta. Często jest zmęczony przedłużającymi się poszukiwaniami.
Skuteczna selekcja
Parafrazując klasyków: „Jeżeli pośrednik zasypuje Cię setkami ofert, to wiedz, że coś się dzieje.” No dobrze, ale na poważnie. Dobry doradca to taki, który nie będzie wysyłał Ci niezliczonej liczby ofert. Wyobraźmy sobie klienta, który poszukuje dwupokojowego mieszkania na Mokotowie. I co? Mamy mu wysłać bazę 315 ofert (bo tyle teraz mamy). Nie! Na podstawie szczegółowej rozmowy, którą przeprowadzimy w biurze zapytamy o powody takich, a nie innych kryteriów poszukiwań. Okaże się, że z tych 315 mieszkań zaledwie kilka będzie warto obejrzeć. Ogląda kilka i często wśród tych ofert jest mieszkanie, które decyduje się kupić.
Wśród pośredników krążą legendy o klientach, którzy oglądają mieszkania, aby zorientować się jak mieszka sąsiad, albo jakie rozkłady mieszkań są w bloku naprzeciwko, albo też zaobserwować zmieniające się trendy w aranżacji wnętrz. Takich nie ujmujemy w naszych statystykach. Wzięliśmy pod uwagę tylko tych klientów, których współpraca z doradcą zakończyła się sprzedażą :)
Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.
+48 22 626 pokaż!
Wypełnij poniższy formularz:
Zawiadamiamy, że administratorem Państwa danych osobowych podanych w niniejszym formularzu jest Metrohouse Franchise S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Żelaznej 28/30, 00-832 Warszawa.
Państwa dane przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 zgodnie z zasadą, która głosi, że przetwarzanie danych jest zgodne z prawem jeżeli jest niezbędne w celu realizacji umowy lub do podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby.
Dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty wypełnienia formularza.
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą inne podmioty działające w ramach Sieci Franczyzowej Metrohouse w celu udzielenia odpowiedzi na zapytania, których pełna lista dostępna jest pod adresem: www.metrohouse.pl/partnerzy.
Państwa dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy ani udostępniane organizacjom międzynarodowym.
Informujemy, że posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Podanie przez Państwo danych osobowych jest całkowicie dobrowolne (konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości udzielenia Państwu informacji).
Pełne informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez administratora, w tym informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji znajdą Państwo w zamieszczonej powyżej Polityce Prywatności Metrohouse.
Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować do Inspektora Ochrony Danych Osobowych na adres iod@metrohouse.pl.