2014-05-29

Bliskość przedszkola procentuje

Udogodnienia dla dzieci w budynku, jak i jego najbliższej okolicy są niewątpliwym atutem sprzedawanej nieruchomości. Potwierdzają to wyniki ankiet przeprowadzonych wśród deweloperów i agentów nieruchomości Metrohouse.


Polacy kupując mieszkanie często pytają o dodatkowe udogodnienia dla dzieci. Jest to pochodną wieku największej grupy klientów kupujących. Obserwacje pośredników dowodzą, że najczęstszą grupą klientów poszukujących mieszkań są osoby w wieku 25-35 lat. Dla większości z nich jest to pierwszy zakup nieruchomości w życiu. Inni poszukują nowego mieszkania ze względu np. na powiększenie rodziny lub z chęci poprawy standardu mieszkania. Za każdym razem, kiedy w rodzinie jest dziecko, ważne jest jego bezpieczeństwo w miejscu zabaw, zagospodarowanie terenu wokół budynku, czy wyposażenie terenów rekreacyjnych.

O co pytają klienci-rodzice?
Z ankiety przeprowadzonej wśród ponad 150 agentów sieci Metrohouse wynika, że osoby poszukujące mieszkań często pytają o szczegóły związane z udogodnieniami dla dzieci. Twierdzi tak 45 proc. ankietowanych agentów. Tylko 12 proc. odpowiada, że rzadko spotyka się z tego typu zapytaniami od klientów. Natomiast agenci nie mają wątpliwości, że wszelkie rozwiązania sprzyjające dzieciom są atutem przy sprzedaży mieszkania. Taką odpowiedź dało 80 proc. ankietowanych doradców. Tylko 4 proc. jest innego zdania.

O jakie zatem udogodnienia dla dzieci są pytani doradcy? Wśród zaproponowanych wariantów prym wiedzie bliskość przedszkola/szkoły. Tak odpowiedziało aż 2/3 ankietowanych agentów. Odpowiedź nie dziwi w kontekście powtarzającego się co roku braku miejsc w przedszkolach. Pytania są częstsze w przypadku nowych osiedli, gdzie niejednokrotnie wybór przedszkoli ogranicza się tylko do placówek prywatnych. 52 proc. doradców twierdzi, że ich klienci pytają o bliskość placu zabaw. Nauczeni doświadczeniem zdobytym przy poszukiwaniu mieszkania zdają sobie sprawę, że istniejący plac zabaw może być zarówno nowoczesnym bogato wyposażonym kompleksem, ale co częstsze – kilkoma urządzeniami, które w żaden sposób nie są wystarczające dla korzystających z nich dzieci. Na trzecim miejscu zapytań plasuje się obecność terenów zielonych, parków, skwerów, lasów. Ogólnie: miejsc do spacerów z dzieckiem. Pierwszą piątkę najczęściej wymienianych udogodnień dla rodzin z dziećmi zamykają urządzenia w samym budynku: liczymy na to, aby była tam winda i miejsce do przechowania wózków. Rzadko natomiast pytamy o osiedlowe świetlice dla dzieci, czy monitoring placu zabaw.

 

Okiem dewelopera
Równocześnie Metrohouse spytało wybranych deweloperów o udogodnienia dla dzieci stosowane w prowadzonych właśnie inwestycjach. 58 proc. ankietowanych deweloperów twierdzi, że klienci odwiedzający biura sprzedaży często zwracają uwagę na użyteczności zwiększające komfort rodzin z dziećmi. Deweloperzy starają się reagować na to zapotrzebowanie i aż 91 proc. z nich deklaruje, że sprzedawanych właśnie inwestycjach takowe posiada. Standardem jest winda (83 proc. odpowiedzi), a 3/4 inwestycji posiada własny plac zabaw.

Deweloperzy często też deklarują bliskość terenów zielonych (67 proc.), a dalsze miejsce zajmuje lokalizacja w pobliżu szkół i przedszkoli (50 proc. odpowiedzi). Stawkę popularnych udogodnień zamykają podjazdy dla wózków i pomieszczenia do ich przechowywania (po 40 proc.). Co ciekawe, w ankiecie żaden deweloper nie zadeklarował budowy własnego boiska sportowego na prowadzonej inwestycji. Jednak nie jest to kwestia, o którą pytają często przyszli nabywcy mieszkań. – W niemal każdej inwestycji deweloper planuje plac zabaw, a niektórzy deweloperzy oferują dodatkowo np. klub malucha, czy przedszkole na terenie osiedla. Dla kupujących nowe mieszkania decydująca jest infrastruktura tj. przedszkola, szkoły, przychodnia usytuowana w niedalekiej odległości od nowopowstającego osiedla, mówi Włodzimierz Wielogórski, dyrektor działu rynku pierwotnego w Metrohouse.




Ankieta wśród deweloperów została przeprowadzona dzięki wsparciu Polskiego Związku Firm Deweloperskich i serwisu nowyadres.pl.

MJ

Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

Profesjonalna obsługa. Metrohouse Elbląg. Miałem przyjemność z Waszym pracownikiem; Anna Lompert. Bardzo profesjonalna i pozytywna osoba. Chętnie polecę znajomym przy zakupie nieruchomości kontakt z tą Panią.

— Dawid S., Elbląg