2014-07-03

Ważne, by mieć standardy

akta

Zastanawialiście się kiedyś w czym tkwi sukces wielu sieciowych firm działających na całym świecie? Na pewno w skali ich działania. Globalna firma dzięki swojej wielkości jest postrzegana jako bardziej bezpieczna, ma większe pole oddziaływania, efektywniejsze metody zarządzania i doświadczenie uzyskane na wielu, bardzo różniących się od siebie rynkach. Fundamentem sukcesu są jednak przede wszystkim standardy – jednolite, stałe, stanowiące ramy działania przedsiębiorstwa. To one trzymają „w ryzach” wizerunek firmy.

Standardy są dokumentami, który w sposób sformalizowany określają różnego rodzaju procedury stosowane w firmie, przyjęte normy, pożądane przez przełożonych elementy zachowań. Jest to więc szerokie pojęcie, które może dotyczyć form współpracy z klientami, technik wykorzystania narzędzi promocji albo nawet zasad ubierania się w pracy (tzw. dress code). W Metrohouse niemal od początku istnienia firmy wypracowaliśmy pewien zakres standardów. Mamy ich kilkanaście, zajmują ponad 200 stron. Niezły to podręcznik! Właśnie pracujemy nad ich aktualizacją, bo w dynamicznie rozwijającej się firmie, zmieniają się procedury i rzeczywistość sprzed 5-ciu lat nie koresponduje z tym, co robimy i co oferujemy naszym klientom obecnie.

Najbardziej obszerne dotyczą obsługi klientów. I te standardy uważamy za najważniejsze. Przecież prowadzimy już działalność w ponad stu zespołach sprzedażowych w całej Polsce. Dzięki rozwojowi biur franczyzowych każdego miesiąca otwieramy nowe oddziały. W tej sytuacji bardzo istotna jest standaryzacja zasad obsługi klienta. Klient musi otrzymywać ten sam zakres usług niezależnie od miejsca, w którym z usługi korzysta. Tak samo jak agent, niezależnie od miejsca swojej pracy powinien przestrzegać ramowych zasad obsługi klienta – identycznych w każdym oddziale w Polsce.  


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

"Dziękujemy (z Żoną), za sprawne i szybkie załatwienie sprzedaży/kupna przedmiotowej działki.Choć nie obyło się bez nieco nerwowej atmosfery na końcu (z powodu nieoczekiwanej zmiany zdania przez sprzedającą), to jednak szczęśliwie udało się nam (między innymi dzięki rzeczowej i spokojnej Pana argumentacji), sprawę doprowadzić do końca."

— Dariusz Sz., Gdańsk