2013-10-08

Co w transakcjach piszczy?

Raport MetrohouseW ostatnich tygodniach tylko jedna sprawa stała się na 100 proc. pewna. Na pewno nie kupimy używanego mieszkania z rządową pomocą w ramach programu Mieszkanie dla Młodych. Informacja ta była tylko potwierdzeniem twardego stanowiska twórców projektu ustawy i nie wzbudziła żadnego poruszenia wśród klientów, którzy niezależnie od planowanego rządowego wsparcia przy zakupie własnego M już dziś licznie dokonują transakcji. Zapoczątkowany w wakacje ruch transakcyjny trwa i z dużą dozą przekonania można prognozować, że jesień będzie jednym z lepszych okresów sprzedażowych w ostatnich latach.

Ruch na rynku trwa. Zwykle przełom III i IV kwartału jest momentem dużego zainteresowania mieszkaniami i podobnie jest w tym roku. Pewną ciekawostką jest wydłużanie się średniego czasu sprzedaży lokalu. Przykładowo w Warszawie wynosi on 6,5 miesiąca. Jest to efekt sprzedaży mieszkań, które dotychczas długo zalegały w bazach portali internetowych i pośredników. Często nowa, zaktualizowana cena i prosprzedażowe nastawienie klientów, którym zależy na realizacji transakcji doprowadza do podpisania umowy przedwstępnej. Zainteresowanie zakupem w kolejnych miesiącach może być pobudzane przez możliwość finansowania kredytem 100 proc. wartości nieruchomości. W 2014 r. nowelizacja Rekomendacji S wprowadza obligatoryjny wkład własny w wysokości 5 proc. ceny nabywanej nieruchomości.

Chcesz poznać cały raport Polski Rynek Nieruchomości - Październik 2013? Zapraszamy:


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Chcielibyśmy podziękować za pośrednictwo w kupnie mieszkania. Od pierwszego kontaktu współpraca z firmą układała się bez zarzutu. Szczególnie dziękujemy niezwykle sympatycznemu Panu Marcinowi Mrozowi za jego aktywność i gotowość do współpracy, świetne rozeznanie w ofercie oraz znakomitą umiejętność nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z klientem."

— Dorota i Andrzej K., Lublin