2013-07-25

Agent równa się oszczędność czasu

Agent NieruchomosciCo w dzisiejszych czasach może zachęcić do korzystania z biur nieruchomości? Wiedza i przygotowanie merytoryczne agenta? Oczywiście tak. Wielu klientów właśnie dlatego kieruje kroki do biura nieruchomości, aby mieć po kontrolą wszelkie aspekty prawne przeprowadzanej transakcji, dowiedzieć się o konsekwencjach swoich decyzji i mieć pewność prawidłowości działań towarzyszących kupnie/sprzedaży. Umiejętności handlowe agenta? Też. Zdarza się, że mieszkanie sprzedawane bezpośrednio po nawiązaniu współpracy z dobrym pośrednikiem sprzedaje się szybko i na dobrych warunkach. (Bywają też przykłady odwrotnych sytuacji, ale jest to temat na inny tekst). Znajomość lokalnego rynku nieruchomości? Jak najbardziej. Zwłaszcza w przypadku osób, które kupują nieruchomość poza miejscem dotychczasowego zamieszkania. Co jeszcze? Może bezpieczeństwo transakcji? To też jest ważny aspekt poruszany w badaniach klientów biur nieruchomości. Według nich transakcja przeprowadzana przez agencję dzięki nadzorowi specjalisty staje się bezpieczniejsza i bardziej pewna niż bezpośrednio nawiązany kontakt z drugą stroną. Powodów dla których klienci trafiają do biur pośrednictwa jest zapewne o wiele więcej, jednak w wartością dodaną do usług pośrednika jest oszczędność czasu. To właśnie oszczędność czasu staje się wartością, dla której zamiast samodzielnie zajmować się sprzedażą lub zakupem nieruchomości czynność tą powierzamy pośrednikowi.
 

Jeden z naszych klientów, z którym rozmawiałem kiedyś przypadkiem w centrali firmy opowiedział mi jak trafił do Metrohouse. Spotkał jednego z naszych agentów na przyjęciu u wspólnych znajomych. Od zdania do zdania i przyznał się, że ma do sprzedania mieszkanie i jedyna rzecz, która go powstrzymuje przed wystawieniem oferty to brak czasu i możliwości logistycznych z uwagi na liczne podróże służbowe. Jeden z naszych agentów zaproponował mu współpracę  przy sprzedaży obiecując, że postara się nie absorbować  nadmiernie jego osoby kwestiami sprzedażowymi. Mieszkanie było w atrakcyjnym miejscu i choć cena ofertowa była dość wysoka lokal oglądało wielu zainteresowanych klientów, z których jeden przystąpił do negocjacji. W rozmowach klienta reprezentował pośrednik, który uzgodnił wcześniej wszelkie kluczowe kwestie ze sprzedającym. Moment, w którym rozmawialiśmy był dniem umowy przedwstępnej. Dopiero wtedy sprzedający poznał drugą stronę transakcji. Pomyślmy, ile czasu zaoszczędził nasz sprzedający: przygotowanie oferty, dokumentacja zdjęciowa, promocja w serwisach, prezentacja lokalu, telefony od zainteresowanych zakupem, negocjacje, zebranie dokumentacji niezbędnej do podpisania umowy. To tylko podstawowe kwestie. W tym czasie nasz klient zajmował się tym, co uważał w tej chwili za najbardziej istotne – rozwojem swojej firmy.


I w drugą stronę. Przymierzasz się do kupna mieszkania i jesteś na etapie przeglądania portali z ogłoszeniami? Tylko nie mów proszę, że sprawia Ci to przyjemność. Setki, tysiące ofert, wieczory i weekendy spędzone przed komputerem. Sprawdzasz też oferty z miejsca pracy zamiast zająć się służbowymi sprawami. Wiemy co mówimy - widzimy w statystykach, kiedy jest największy ruch na stronie :)  Dziesiątki telefonów, z których dowiadujesz się, ze cena mieszkania nie obejmuje garażu (a ten jest obowiązkowy), albo, że stan mieszkania, opisywany jako „do wprowadzenia” to w praktyce potrzeba natychmiastowego generalnego remontu. A kawalerka po atrakcyjnej cenie okazuje się norą bez sanitariatów. Korzystając z DOBREGO agenta unikniesz tych problemów i zaoszczędzisz swój czas (i pieniądze). DOBRY agent nie będzie podsyłał CI setek ofert. Jeśli naprawdę pozna Twoje potrzeby będzie monitorował rynek w taki sposób, aby wybrać kilka ofert, z których wybierzesz tę spełniającą najlepiej Twoje kryteria zakupu. Jak wybrać DOBREGO agenta? To już temat na kolejny wpis.


Masz pytania? Skontaktuj się z nami lub odwiedź najbliższe biuro Metrohouse.

+48 22 626 pokaż!

Wypełnij poniższy formularz:

Czy ten wpis okazał się przydatny? Udostępnij znajomym


Wyślij wiadomość mailem

Czy ten wpis okazał się przydatny?
Wyślij znajomym!


Wyślij wiadomość mailem

Nasi klienci powiedzieli

,,Pan Maciej Kończak stanął na wysokości zadania wykazując się najwyższą kulturą w podejściu do klienta, ogromnym doświadczeniem i dużą wiedzą merytoryczną. Pan Maciej jest osobą bardzo cierpliwą i sumienną, która wnikliwie wsłuchuje się w potrzeby i oczekiwania klienta. Jednocześnie bardzo twórczo podchodzi do tematu, dzięki czemu w krótkim czasie pomógł nam znaleźć idealne mieszkanie."

— Michał C., Warszawa